Zamanımızda, robotik ve yapay zekanın entegre edilmesiyle yapılan bir çok proje mevcut. Jenga oynayan robotik kol, bu projeler arasındaki yerini aldı.

Jenga'yı oynamak için robotik bir kolun eğitilmesi şaşırtıcı bir şekilde karmaşık bir iştir.

MIT'deki araştırmacılar, alışılmış masa oyunu ile çalışmak üzere değiştirilmiş bir ABB IRB 120'yi kullandı.

Kuleyi devirmeden bir bloğu kaldırabilecek bir bot tasarlamak için yumuşak bir tutucu, kuvvet algılayıcı bilek eklemi ve harici kamera kullanıyor.

Jenga oynayan robotik kol, 300 deneme ile eğitildi


Jenga Oynayan Robotik Kol 2

Robot, geleneksel olarak yapılan binlerce deneme yerine 300 denemeyle eğitildi, farklı denemeleri gruplara ayırmayı, insanların kendilerine öğretmeye benzer bir kestirme yol olarak öğrendi.

Her denemede robot, güvenli bir bahis olup olmadığını belirlemek için dokunsal geribildirimleri test ederek bloğa karşı bastırıyor.

“Tamamen bilişsel görevlerin veya satranç ya da Go gibi oyunların aksine, Jenga'nın oyununu oynamak aynı zamanda parçaları araştırmak, itmek, çekmek, çekmek ve yerleştirmek gibi fiziksel becerilerde ustalık gerektirir."

MIT yardımcı doçenti Alberto Rodriguez, blokların nasıl ve ne zaman taşınacağını öğrenmek için kuleye gitmeniz ve dokunmanız gereken interaktif algı ve manipülasyon gerektiğini belirtiyor.

“Bu simülasyon çok zor, bu yüzden robotun gerçek dünyada, gerçek Jenga kulesi ile etkileşime girerek öğrenmesi gerekiyor. Temel zorluk, nesneler ve fizik hakkındaki sağduyuyu kullanarak göreceli olarak az sayıda deneme ile öğrenmek. ”

Robot, girişimlerinde oldukça başarılı oldu, ancak ekip, deneyimli oyuncuları almaya hazır olmadığına dikkat çekiyor.

Robot, diğer şeylerin yanı sıra, kulenin yaklaşan dönüşler için gücünü sabote edebilecek stratejik bloklar belirleyemiyor.